انتقاد از طرح آمریکا برای مبارزه با یهودی‌ستیزی
کد خبر: 4144264
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

 انتقاد از طرح آمریکا برای مبارزه با یهودی‌ستیزی

طرح کاخ سفید برای مبارزه با یهودی‌ستیزی که در آن اصل آزادی فلسطین نادیده گرفته شده، با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الامه پرس، کاخ سفید طرح جدیدی را برای مبارزه با یهودی‌ستیزی منتشر و آن را به عنوان تأکید مجدد  بر «تعهد ایالات متحده به حق موجودیت کشور اسرائیل» توصیف کرده است.

این اقدام دولت آمریکا با انتقادات گسترده فعالان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و منتقدان تأکید می‌کنند که این طرح کاخ سفید درواقع برخورد با هر گونه اعلام همبستگی با ملت فلسطین و یا اقدامی در جهت آزادی فلسطین است.

این طرح در روز پنجشنبه 25 مه منتشر شد و شامل یک رویکرد 4 ماده‌ای بود: بهبود آموزش مرتبط با یهودی‌ستیزی، تقویت امنیت و ایمنی جوامع یهودی، معکوس کردن عادی‌سازی ایده‌های تبعیض‌آمیز ضد یهود، و ایجاد همبستگی بین جوامع برای مقابله با تعصبات کور.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: در چندین سال گذشته شاهد بودیم که فضای بیشتری به نفرت‌پراکنی داده شده است که این امر باعث افزایش سریع یهودی‌ستیزی گردید.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش با این اقدام دولت آمریکا تأکید کردند که این اقدام درباره یهودی‌ستیزی نیست، بلکه در مورد سرکوب هر گونه همبستگی یا تلاش برای آزادی فلسطین و یا علیه آپارتاید اسرائیل است.

سناء سعید، کاربر توییتر، در توییتی در واکنش به این موضوع نوشت: ما شاهد ظلم بیشتری علیه فلسطینی‌ها، متحدان آن‌ها، مساجد و فعالان این عرصه خواهیم بود.

کاربر دیگری در توییتر نوشت که این اقدام آمریکا بیشتر بر اسرائیل و کسانی که آشکارا درباره آپارتاید بودن آن صحبت می‌کنند، تمرکز دارد.

فرد دیگری در پاسخ به این طرح کاخ سفید در توییتی نوشت: منظور شما افرادی است که از فلسطین حمایت می‌کنند و آشکارا با جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی مخالفت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha